Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, November 18, 2009

PENYELENGGARAAN ADTEC TAIPING

Pada minggu ini Pegawai UPK ADTEC Taiping En. Radzi meneruskan kerja-kerja mengesan dan membuat laporan keroskan banggunan ADTEC. Selain itu semua pegawai yang mendapati ada kerosakan pada banggunan juga akan mengisi borang ISO kerosakan dan akan diajukan kepada Kontraktor untuk membaiki. Terdapat beberapa jenis keroskan yang perlu disegerakan baikpulih, anataranya kebocoran, kerosakan pintu/ kunci, pendawaian dan lain-lain keroskan. Di kuaters juga mengalami beberapa keroskan seperti tandas/ singki tersumbat, lampu diatas siling dan lain-lain. Dengan tindakan pantas UPK beberapa keroskan dapat dibaiki oleh pihak Kontraktor dengan segera.

Antara Kerosakan Yang Dikesan


Pintu tandas pelajar (asrama) tercabut.


ketiadaan kepala paip shower


Pendawaian elektrikal yang tidak sempurna


Antara kebocoran yang berlaku di siling bangunan
ADTEC Taiping.

Selain itu beberapa pegawai lain meneruskan eventori dan menyemak penerimaan peralatan komputer dan lain-lain. Kerja tersebut dilakukan di dalam Dewan Kuliah Utama (DKU) ADTEC Taiping. Antara individu yang bertungkus lumus dalam pemeriksaan peralatan ini alah Pn. Nurul Azwa selaku Penolong Pegawai Sistem maklumat, selain dibantu oleh En. Basheer, En. Zainol, Cik Wirdiana dan lain-lain. Manakala En. Jamal, Pn. Habibah, En. Firdaus, En. Azhar serta Juruteknik ADTEC Taiping Cik Juliana membuat pemeriksaan bekalan elektrik ke setiap rumah di kuaters. Ini adalah kerana terdapat beberapa rumah mempunyai bil elektrik sedang belum berpenghuni. Selain itu pemeriksaan meter elektrik juga dilakukan agar bertepatan dengan nombor rumah.


Penerimaan peralatan komputer daripada pembekal.



Pn. Nurul Azwa sedang menyimpan data penerimaan
peralatan komputer dari pembekal.


Catitan dibuat dengan teliti agar stok mencukupi.


Pn. Habibah dan Cik Juliana sedang memeriksa
meter dan no rumah.


Komen dari En. Jamal (ada-ada jer En. Jamal ni)

No comments:

Post a Comment